torsdag 13. august 2009

Oppskrift ullbukse m/seler











Strikket i dobbel alpakka og pinne 4,5

Legg opp 100m strikk rett frem og tilbake i riller.
Strikk til 26 riller.
Fell 45
Strikk videre på de 55 m.
Strikk 15 riller.
Legg opp de 45 maskene igjen og strikk 26 riller.
Fell 45
Strikk videre på de 55 . Strikk 15 riller
Sy sammen.

PS. For å få en ribbekant i bena og øverst kan man snu arbeidet hver 4. rille når det er igjen ca 6 M

jeg snudde da det var igjen 10m på foten, og skulle jeg strikket den igjen ville jeg snudd arbeidet når det var igjen 6 m øverst

Lykke til

Ja så la jeg opp 30 m strikket to remmer med 7 riller, laget hull i den ene siden

1 kommentar:

Herdis Krogh sa...

Denne ullbuksa har jeg sett på mange ganger. Jeg synes den er så fin. Tenker om jeg skal strikke en slik til siden jeg har laget en jakke i rillestrikk... tenke tenke...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...