søndag 6. desember 2009

2 advent





2. Advent allerede, lurer på hvor tiden bli av.
Tiden før jul går jo ekstra fort, masse og styre med og masse kos.
Jeg er så glad i å bake så sånn sett er det jo bare flott. Ungene mine storkoser seg rundt bakebordet også, og spør hver eneste dag om det er noe vi skal bake i dag.
1. åringen blir vill bare hun hører miksmasteren, hun løper bort og strekker armene mot den. Hun vil smake røre. De siste dagene har hun smakt på ganske mange forskjellige deiger og rører og alle er like gode.

Pepperkakehuset vårt ble ikke av de fineste, men tror ikke det er noen som har likt i det minste:) Etter vi fikk pyntet det litt så datt det fra hverandre igjen, så noen byggmester er jeg nok ikke.
Jeg orket ikke å varme opp mer sukker, så jeg fant en tråd for å binde det sammen med, og limte med melis(tør ikke ta av tråden før i morgen)

Holder på å strikke en genser til 10 åringen min, hun har valgt mønster og garn selv. Det viktigste er at den skal være velldig varm og ha høy hals. Vi gleder oss til den er ferdig begge to.

3 kommentarer:

Anlen sa...

Herlig pepperkakeborg!

Eg kom på at eg må pynte mine pepperkaker også, så no ilte eg ut på kjøkenet og fekk nonstop på handlelista. Det er vel tryggast å kjøpe litt ekstra, det er mange som vil hjelpe...

Hunnipunni sa...

Synes pepperkakehuset deres var flott jeg !! Og mange kakeslag har du bakt alt også ser jeg. Førjulstiden er koselig ja :) Spesielt når man har små barn i hus.Det er så gøy å se det tindre i øynene deres over alt som skjer da. Fine ting du lager :)
Ønsker deg en flott adventsuke !!

Vera sa...

Høres ut som en kosleig dag! Vi skal nå også pynte pepperkakehuset til neste helg.

Jeg har foresten en liten hilsen til deg i bloggen min ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...