fredag 7. mars 2014

retro, rester og striper.

Nå er det tomt.
Dette gulbrune garnet har ligget i garnkista i mange år.
Jeg kjøpte det for å strikke en buksedress til jenta mi da hun var lita.
Jeg syntes fargen var grell, så det ble liggende.

I februar strikket jeg en bleiebukse av garnet og nå har jeg brukt opp resten.

Det er litt godt å strikke opp restegarn, man får en god følelse av det.

Før jeg startet på denne buksedressen var den eneste planen at den skulle ha litt sleng i bena og at det skulle brukes to farger.

Alt ble strikket på gefùhlen og ble målt på babyen etterhvert.

Resultatet ble ganske morsomt. Veldig retro og ikke så veldig brukervennlig. 

Jeg strikket rundt og rundt og klipte opp til slutt.
Takket være en link inne hos monstermønster slapp jeg å finne frem symaskinen.

Strikket i peruvian og to tråder brun babyull.









6 kommentarer:

Anonym sa...

Det ble en kul og fin bukse! Retro er morsomt:)

Hildegunn sa...

Så tøff dress!! Mye fint i retrofarger og mønster :-)

Siddis back home sa...

Så kjempeskjønn liten prins, herlig dress også! ;-)

Elisabeth sa...

Hei.
Takk for hyggelig kommentar på Ordovergrind!

Og for en skjønn liten tass i herlig retro-dress da! Han hadde passet godt inn på retrokjøkkenet i feriehuset vårt. Låner du han ut? He he…

Riktig god helg!

Åse sa...

Superkul dress! :)

Ugla sa...

Men den ble utrolig kul da!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...